Plan dydaktyczno-wychowaczy na miesiąc październik "Motylki"
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach i spacerze. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
Bawimy się zgodnie i bezpiecznie ,szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy.
Wyrabianie umiejętności zdyscyplinowanego przemieszczania się "Jedzie pociąg"
*Zapamiętywanie przez dzieci swoich leżaczków i miejsc przy stole oraz wyrabianie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole.
*Wpajanie nawyków grzecznościowych ( proszę, dziękuję, przepraszam)
*Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas spożywania posiłków.
*Usprawnienie samoobsługi: wspomaganie nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwanie się łyżką ,widelcem.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
*Wspólne słuchanie wiersza "Jesień"
*Poznajemy owoce -wygląd, kształt i smak (jabłko, gruszka, śliwka)rozmowa z dziećmi jak ważne jest mycie owoców przed jedzeniem.
*Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw poprzez ilustracje.
Zabawa dydaktyczna:
*Gdzie schowało się jabłko? Rozwijanie orientacji przestrzennej ,zwrócenie uwagi na słowa: "na"," "pod"," obok".
*Zabawa rozwijająca umiejętność rozpoznawania kolorów żółtego i czerwonego.
Zajęcia manipulacyjno konstrukcyjne,plastyczne:
*Układanie klocków o różnej wielkości ,dopasowywanie elementów o różnej wielkości, budowanie wież, mostów, domów.
Praca plastyczna:
*Wyklejanie ilustracji "Jabłka" metoda wydzieranki z kolorowego papieru.
*Malowanie farbami liści
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:
*Codzienny pobyt dzieci na świeżym powietrzu:
- dowolne zabawy na tarasie,
- tor przeszkód,
- gimnastyka małego smyka