Październik 2020 - Plan pracy

Plan dydaktyczno-wychowaczy na miesiąc październik "Motylki"

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach i spacerze. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.

Bawimy się zgodnie i bezpiecznie ,szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy.

Wyrabianie umiejętności zdyscyplinowanego przemieszczania się "Jedzie pociąg"

*Zapamiętywanie przez dzieci swoich leżaczków i miejsc przy stole oraz wyrabianie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole.

*Wpajanie nawyków grzecznościowych ( proszę, dziękuję, przepraszam)

*Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas spożywania posiłków.

*Usprawnienie samoobsługi: wspomaganie nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwanie się łyżką ,widelcem.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

*Wspólne słuchanie wiersza "Jesień"

*Poznajemy owoce -wygląd, kształt i smak (jabłko, gruszka, śliwka)rozmowa z dziećmi jak ważne jest mycie owoców przed jedzeniem.

*Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw poprzez ilustracje.

Zabawa dydaktyczna:

*Gdzie schowało się jabłko? Rozwijanie orientacji przestrzennej ,zwrócenie uwagi na słowa: "na"," "pod"," obok".

*Zabawa rozwijająca umiejętność rozpoznawania kolorów żółtego i czerwonego.

Zajęcia manipulacyjno konstrukcyjne,plastyczne:

*Układanie klocków o różnej wielkości ,dopasowywanie elementów o różnej wielkości, budowanie wież, mostów, domów.

Praca plastyczna:

*Wyklejanie ilustracji "Jabłka" metoda wydzieranki z kolorowego papieru.

*Malowanie farbami liści

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:

*Codzienny pobyt dzieci na świeżym powietrzu:

- dowolne zabawy na tarasie,

- tor przeszkód,

- gimnastyka małego smyka

Please publish modules in offcanvas position.